PROIEKTUAK

2023tik Eskola Jasangarri gisa aitortua

 

2030 Agendarekiko konpromisoak

2030 Agendaren eskola-proiektua hezkuntza-komunitatearen konpromiso eta ekintza-plan kolektibo bat da, ingurumen-kalitatea eta jasangarritasuna sustatzera bideratua, bai ikastetxean, bai ingurune hurbilean.

Proiektu honek aukera ematen die ikasleei, beren mailara egokitutako ikuspegi batetik, beren inguruneko ingurumen erronkak aztertzeko eta ulertzeko. Era berean, herritar arduratsu bihurtzeko prestatzen ditu, gizarte bidezkoago eta ekologikoki iraunkorrago bati aktiboki lagunduz.

Egitura eta partaidetza

Proiektu hori gauzatzeko, ingurumen-batzordeak sortzen dira ikastetxeetan, eta eskoletan parte hartzeko foroak antolatzen dira udalerrietan.

Urtero, Ingurumen Batzordea (edo Ingurumen Batzordea) berritzen da, eta honako hauek osatzen dute:

  • Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailetako ikasleak.
  • Irakasleak.
  • Ikastetxeko irakasle ez diren langileak.

Batzorde horrek proiektuaren eragile gisa jokatzen du, ekimenak bultzatuz eta jarduerak koordinatuz. Hala ere, jasangarritasuna konpromiso kolektiboa da: ikastetxe osoak parte hartzen du programatutako ekintzen inplementazioan, jarduera bakoitzak 2030 Agendaren balioak islatzen dituela ziurtatuz.

Gaur egun, hezkuntzaren esparruak irakaskuntzaren kalitatea etengabe hobetzeko erronkari egin behar dio aurre. Erronka hori hezkuntza-komunitate gisa partekatzen dugu gure ikastetxetik, eta hezkuntza-sisteman lan egiten dugun pertsonen konpromisoaren bidez.

Helburu hori lortzeko, funtsezkotzat jotzen dugu beste sektore batzuetan arrakastaz aplikatutako kalitate-sistemak txertatzea, hezkuntza-testuingurura egokituta. Sistema horiek aukera ematen digute:

  • Ikasleen eta familien (gure “bezeroak”) beharrak asetzea, haiek baitira gure hezkuntza-lanaren erdigunea.
  • Prozesuen kudeaketa optimizatzea, irakatsi eta ikasteko funtsezko prozesuari arreta berezia eskainiz, eraginkortasuna eta garrantzia bermatuz.
  • Lege eta erregelamendu baldintzak betetzea, gure praktika guztietan jarduera etikoa eta arduratsua ziurtatuz.
  • Etengabeko hobekuntzan oinarritutako lan metodologia ezartzea, gure irakaskuntza lanaren alderdi bakoitzean berrikuntza eta bikaintasunarekiko konpromisoa sustatuz.

Printzipio horiek integratzean, kalitatezko irakaskuntza eskaintzeaz gain, konfiantza inspiratuko duen, ikasleen garapen integrala sustatuko duen eta gizartearen aurrerabideari lagunduko dion hezkuntza-ingurunea sustatu nahi dugu. …

Gaur egungo munduan, ingelesa menderatzea eta ziurtagiri ofiziala izatea funtsezkoa da. Titulazio horiek duten garrantzia ulertzen dugu eta gure ikasleen etorkizun akademiko eta profesionalean duten eragina.

Horregatik, Lehen Hezkuntzako etapa amaitzean, gure ikasleei Cambridgeko A2 mailako (Key for Schools) ziurtagiri ofiziala lortzeko aukera eskaintzen diegu, EIDE akademia ospetsuarekin lankidetzan. Ziurtagiri honek eguneroko egoera errazetan ingelesez komunikatzeko gaitasuna baliozkotzen du, eta funtsezko lau trebetasunak probatzen ditu: irakurmena, idatzizko adierazpena, entzumena eta ahozko adierazpena.

San Juan Ikastetxean, familiak haurren ikaskuntzan aktiboki parte hartzera gonbidatzen ditugu, gurasoek beren lanbideak, trebetasunak eta ezagutzak partekatzen dituzten tailerren bidez. Jarduera horiek ikasleen ikaskuntza benetako esperientziekin aberasteaz gain, eskolaren eta etxearen arteko harremana ere indartzen dute, gure hezkuntza komunitateko talde lanaren balioa eta talentu aniztasuna erakutsiz.

San Juan Ikastetxean, hezkuntza berrikuntzaren aldeko apustua egiten dugu, FIRST LEGO League, CodeWeek eta hainbat STEAM azokatan parte hartuz. Jarduera horiei esker, gure ikasleek gaitasun teknologikoak, zientifikoak eta sortzaileak gara ditzakete, erronka errealei aurre egiteko taldean lan egiten duten bitartean.

  • FIRST LEGO League: Robotika eta zientzia programa ospetsu honetan parte hartzen dugu, non ikasleek robotak diseinatu, eraiki eta programatzen dituzten, egungo arazoei heltzen dieten proiektu zientifikoak aurkezteaz gain.
  • CodeWeek: Programazioaren Europako Astearekin bat egiten dugu pentsamendu konputazionala eta programazioaren ikaskuntza sustatzen dituzten jarduerekin, adin guztietara egokituta.
  • STEAM azokak: Ikasleek sortutako proiektu berritzaileak erakusten ditugu, Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza, Artea eta Matematika uztartuz, arlo horietan ezagutzak partekatzeko eta bokazioak pizteko.

Esperientzia horiek ikasleak ikasitakoa aplikatzera bultzatzen dituzte, sormena, arazoen konponbidea, lankidetza-lana eta komunikazioa bezalako trebetasunak indartuz. San Juan Ikastetxean, haurrak prestatzen ditugu aukeraz betetako etorkizun baterako.

Musika praktika instrumentaletik ikasten dugu!

San Juan ikastetxean, musikak leku nabarmena du haur hezkuntzatik, bere balio hezitzaile eta adierazkorrean irmoki sinesten baitugu. Horregatik, Lehen Hezkuntzako etapa hastean, ikasleek musikaren oinarri teorikoak eskuratzearen aldeko apustua egiten dugu, instrumentu baten ikaskuntza praktikoaren bidez.

Lehen hezkuntzako lehen eta bigarren mailetan, gorputz-perkusioarekin eta Orff tresnekin lan egiten dugu, eta txikienak erritmoaren eta koordinazioaren oinarrizko kontzeptuetan sartzen ditugu.

Lehen hezkuntzako hirugarren eta laugarren mailetan, instrumentu nagusia flauta da, melodian eta irakurketa musikalean sakontzeko tresna ezin hobea.

Lehen Hezkuntzako bosgarren mailatik aurrera, ukelelearen edo piano birtualaren artean aukera dezakete ikasleek, esperientzia musikal pertsonalizatuago eta sortzaileago bati atea irekiz.

Curriculumeko edukiak tresna horien ardatz nagusitzat hartuta lantzea oso motibagarria da ikasleentzat. Ikuspegi praktiko horrek musikaz gozatzeko aukera emateaz gain, funtsezko trebetasunak sustatzen ditu, hala nola talde lana, interakzio soziala, errespetua, adiskidetasuna, eta alderdi teknikoak indartzen ditu, hala nola erritmoa, melodia eta harmonia.

Ukeleleak, bere lau sokekin eta tamaina erabilgarriarekin, eta piano birtualak, irisgarria eta moldakorra, musika pieza txikiak edo abesti herrikoiak ikastea errazten dute. Horrek instrumentu bat jotzeko, musika sortzeko eta, batez ere, barrutik bizitzeko benetako esperientziara hurbiltzen ditu ikasleak.

San Juan Ikastetxean musika esperientzia bizia eta aberasgarria da guztiontzat!

San Juan Ikastetxean etengabe lan egiten dugu gure hizkuntza eta kultura zaintzeko eta sustatzeko, euskarak gure nortasunaren funtsezko elementu gisa duen aberastasunaz eta balioaz jabetuta. Horretarako, hainbat ekimen garatzen ditugu Muskizko Udalarekin elkarlanean, bereziki Euskararen Astean zehar, eta gure hizkuntzaren eguneroko erabilera eta gozamena sustatzen duten jarduerak antolatzen ditugu.

Jarduera nabarmenak

  • Euskararen Eguna Kultur Astean: Jardunaldi berezia gure hizkuntza ekitaldi parte-hartzaile eta sortzaileen bidez ospatu eta baloratzeko.
  • Euskara birziklatzeko programa (IRALE): Hezkuntza-komunitate osoan hizkuntza-gaitasuna hobetzera eta euskararen erabilera sustatzera bideratutako ekimena.
  • Ipuin-kontalaria: Haur Hezkuntzara eta Lehen Hezkuntzara zuzendutako jarduerak, non euskarazko ipuinek irudimena piztu eta hizkuntzarekiko lotura indartzen duten.
  • Euskarazko antzezlanak eta filmen proiekzioak: Ikasleak narratibaren eta arte eszenikoen aberastasunera hurbiltzen dituzten esperientzia kulturalak.
  • Murgiltze linguistikoko eskola-irteerak: Ikasleek euskara ingurune praktiko eta dinamiko batean bizi dezaten diseinatutako txangoak, eguneroko testuinguruetan euskara benetan erabiltzea sustatuz.

Jarduera horien bidez, euskara babesteko eta gure kultur tradizioak transmititzeko dugun konpromisoa berresten dugu, ikasleen eta hezkuntza komunitatearen artean kidetza eta harrotasun sentimendua sustatuz.

Hezkuntza- eta kristau-komunitatea garenez, ziur gaude balio kristauak bizitzeak hazkunde eta heltze pertsonalaren prozesua aberasten duela, eta gizakia gehiago hobetzen laguntzen duela. Gure konpromisoa pastoral proiektu baten bidez gauzatzen da, balio hauek sustatzeko diseinatutako hainbat jarduera biltzen dituena. Horien artean, honako hauek nabarmentzen ditugu:

  • Heziketa erlijiosoa eta balio kristauetan: Erlijioa irakasten dugu, funtsezko balioetan prestakuntza sendoa sustatzen duten jarduera koordinatuen bidez.
  • Liturgia-ospakizunak eta -kanpainak: Liturgia-urteko hainbat unetan ekitaldi esanguratsuak antolatzen ditugu, hala nola Gabonetan, Garizuman (Barkamenaren Jaia) eta Mariano hilean.
  • Bakearen eta Elkartasunaren Astea: Gogoeta eta ekintza solidarioak sustatzen ditugu, bakea eta enpatia sustatzeko astean.
  • Kultur Astea eta azoka solidarioa: Caritasekin lankidetzan, azoka solidario bat egiten dugu, gizarte-konpromisoa eta premia handiena dutenentzako laguntza bultzatzeko.
  • Zubi-taldeak: Jarduerak koordinatzen ditugu Somorrostro Prestakuntza Zentroarekin, hezkuntza-etapen arteko lotura sendotzeko eta laguntza espirituala sustatzeko.
  • Familien parte-hartzea: Familiek zeregin aktiboa dute gure kanpaina eta ospakizunetan, eta batasuna eta balio partekatuak indartzen dituzte.
  • Elizbarrutiko Koordinakundearekin lankidetza: Elizbarrutiko ekimenetan parte hartzen dogu, gure pastoral misinoa konpartitzen dauan komunitate zabalago batekin bat eginez.

Ekintza horien bidez, ezagutzetan hezteaz gain, besteekin konprometitutako bihotzak prestatu nahi ditugu.

San Juan Ikastetxean, Haur Hezkuntzan, konfiantzaren pedagogia aplikatzen dugu, haurra hezkuntza prozesuaren erdigunean jartzen duen ikuspegia, izaki bakar, gai eta potentzialez betea dela aitortuz. Hezkuntza-eredu hori funtsezko hiru zutabetan oinarritzen da: elkarrenganako konfiantza, autonomia eta ingurune seguru eta aberasgarria sortzea.

Zer da konfiantzaren pedagogia?

Haurraren garapen integrala sustatzen duen ikuspegia da, ikasteko, esploratzeko eta bere ezagutza eraikitzeko duen gaitasunean konfiantza izanez. Haur bakoitzak ikasteko erritmo eta estilo propioa duen ziurtasunetik abiatzen gara, eta, konfiantza ematean, ahalik eta potentzial handiena lor dezakeela.

Gure funtsezko printzipioak

  1. Haurraren gaitasunekiko konfiantza: Ikasle bakoitzaren ahalmenean sinesten dugu, bere trebetasunak deskubritu eta garatu ahal izateko behar duen laguntza eskainiz.
  2. Ingurune seguruak eta estimulatzaileak: Ikasteko espazioak sortzen ditugu, non haurrak errespetatuak, baloratuak eta libreak sentituko diren esploratzeko eta elkarreragiteko.
  3. Autonomia eta erantzukizuna: Haurrek beren ikaskuntzan aktiboki parte har dezaten sustatzen dugu, beren segurtasuna eta autokonfiantza indartzeko erabaki txikiak hartuz.
  4. Hurbileko harremanak eta harreman afektiboak: elkarrekiko errespetuan eta enpatian oinarritutako loturak ezartzen ditugu, funtsezkoak garapen emozional eta sozialerako.

Metodologiak eta praktikak

  • Ikaskuntza aktiboa eta bizipenezkoa: Berezko jakin-mina pizten duten proiektuak, jolas-txokoak eta manipulazio-jarduerak.
  • Errutinak eta ohiturak: Konfiantza indartzen duten eta egonkortasun emozionala ematen duten errutinak sartzen ditugu, hala nola agur pertsonalizatuak, batzarrak eta hausnarketa uneak.
  • Lankidetza-lana: lankidetza eta errespetua sustatzen ditugu, gizarte-trebetasunak garatzen dituzten talde-jardueren bidez.
  • Laguntza emozionala: Haurrei emozioak identifikatzen eta adierazten laguntzen diegu, eta modu osasungarrian kudeatzen ikasten dugu.
  • Konfiantzaren Pedagogiaren onurak
    • Autoestimua eta autokontzeptua garatzen laguntzen du.
    • Sormena, pentsamendu kritikoa eta arazoak konpontzeko gaitasuna sustatzen ditu.
    • Independentzia eta erantzukizun-zentzua txikitatik sustatzen ditu.
    • Giro positiboa eta lasaia sortzen du, eta ikaskuntza modu natural eta esanguratsuan gertatzen da.

San Juan Ikastetxean, bihotzetik hezten dugu, haur bakoitzak aukeraz betetako etorkizuna eraiki dezakeelakoan.

Proiektu honen bidez, San Juan Ikastetxean gure ikasle guztiak gure ikastetxean elkarrekin bizi diren hizkuntza guztiak erabiltzeko gai izatea nahi dugu, horrela gazte eleaniztun bilakatuz. Horretarako, helburu zehatzak adostu dira, eta beharrezko ekintzetan oinarritutako plangintza eta ebaluazioaren eskutik lortuko dira.

San Juan Ikastetxean, STEAM (Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza, Artea eta Matematika) ikuspegia txertatzen dugu gure hezkuntza ereduan, gure ikasleak XXI. mendeko erronketarako prestatuko dituen irakaskuntza berritzaile, diziplinarteko eta praktiko baten alde eginez.

Zer da STEAM?

STEAM ez da soilik irakasgai multzo bat; ikaskuntza teorikoa arazo errealen ebazpenarekin lotzea bilatzen duen hezkuntza filosofia bat da. Pentsamendu kritikoa, sormena eta lankidetza sustatzen ditugu, ezagutzaren hainbat arlo uztartzen dituzten proiektuen bidez.

Gure STEAM ikuspegia

  • Zientzia: Jakin-min zientifikoa sustatzen dugu, ikasleak mundu naturalarekin lotzen dituzten esperimentu eta miaketa praktikoen bidez.
  • Teknologia: Scratch, LEGO Education, Code.org bezalako tresna digitalak eta Canva eta Genially bezalako diseinu plataformak erabiltzen ditugu funtsezko trebetasun teknologikoak garatzeko.
  • Ingeniaritza: Robotikako eta eraikuntzako proiektuak diseinatzen ditugu, ikasleei diseinuaren eta arazoak konpontzearen printzipioak aplikatzeko aukera ematen dietenak.
  • Artea: sormena ardatz nagusi gisa txertatzen dugu, diseinua, musika eta ikusizko arteak integratuz gure proiektu teknologiko eta zientifikoetan.
  • Matematika: Kontzeptu abstraktuak testuinguru errealetan ulertzen laguntzen duten jarduera praktiko eta aplikatuen bidez garatzen ditugu gaitasun matematikoak.

Proiektu nabarmenak

  • Lehen Hezkuntza: robotak eraikitzea LEGO SPIKE Prime eta LEGO WeDo-rekin, bideo-jokoen eta animazioen programazioa Scratch-en, eta multimedia proiektuak sortzea tresna digitalekin. Gizarte- edo ingurumen-arazoetarako irtenbide berritzaileak diseinatzeko proiektuak, STEAM azoketan eta FIRST LEGO League bezalako lehiaketetan parte hartzea.

STEAMen onurak

  • Pentsamendu kritikoa eta arazoen konponbidea sustatzen ditu.
  • Talde-lana eta lankidetza sustatzen ditu.
  • Lan-etorkizunerako trebetasun teknikoak eta bigunak garatzen ditu.
  • Sormena eta jakin-mina sustatzen ditu ikaskuntzan.

San Juan Ikastetxean, STEAM ikuspegiak gure ikasleak etorkizunerako prestatzeaz gain, ikaskuntzaz esperientzia esanguratsu eta eraldatzaile gisa gozatzeko aukera ere ematen die.

San Juan Ikastetxean, ingelesak mundu globalizatu batean duen garrantzia ulertzen dugu, eta funtsezko zutabe gisa integratzen dugu gure hezkuntza proiektuan. Horregatik, Lehen Hezkuntzako gure ikasleei astero “Time for Speaking” saio bat eskaintzen diegu, bertako irakasle batek diseinatua eta zuzendua, beren ahozko adierazpena modu natural, dinamiko eta eraginkorrean hobetzeko.

Nola lan egiten dugu?

Metodologia aktibo eta parte-hartzaile baten bidez, ikasleek honako hauen bidez garatzen dituzte beren komunikazio-trebetasunak:

  • Arintasuna sustatzen duten joko elkarreragileak.
  • Hiztegia eta ahoskera indartzeko abestiak.
  • Ingelesezko pentsamendu kritikoa sustatzen duten eztabaidak eta elkarrizketak.
  • Jendaurrean hitz egiteko konfiantza indartzen duten ahozko aurkezpenak, taldekoak zein banakakoak.

Jarduerak ikaskuntza-maila eta -etapa desberdinetara egokitzen dira, ikasle bakoitzaren parte-hartze aktiboa eta etengabeko aurrerapena bermatuz.

Etorkizunerako prestakuntza

Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailetan, saioek Cambridgeko A2 mailako proba ofizialerako prestakuntza espezifikoa jasotzen dute, EIDE akademiarekin lankidetzan. Ikuspegi horrek oinarri sendoa ematen die ikasleei, eta funtsezko tresnak ematen dizkie ingeleseko prestakuntzarekin konfiantzaz eta arrakastaz jarraitzeko.

“Time for Speaking” -ek hizkuntza-gaitasuna hobetzeaz gain, ikasleak ingelesa ikasteaz gozatzera eta mundua esploratzeko tresna gisa erabiltzera motibatzen ditu.

San Juan Ikastetxea eta TREVA programa: Lasaitasunerako eta baretasunerako heziz

2017az geroztik, San Juan Ikastetxea TREVA (Esperientzia Erlaxatzeko Teknologia Aplikatua Ikasgelan) programaren parte da, XXI. mendeko eskaerei erantzuteko diseinatutako hezkuntza-proposamen berritzailea. Ikuspegi horrek erlaxazioa, meditazioa eta mindfulnessa konbinatzen ditu, eta gure ikasleei fokatuago, kontzienteago eta beren emozioak modu eraginkorrean kudeatzeko gai izaten laguntzen die.

TREVA programak funtsezko gaitasunak garatu nahi ditu, hala nola ikaskuntza kontzientea, motibazioa, erabilera emozionala eta atsedena, esparru akademikoan zein pertsonalean eragina duen ongizate integrala sustatuz.

TREVA planaren helburu orokorrak

Pertsonarengan zentratuta heztea, haren behar kognitibo, emozional eta espiritualei helduz.

Helburu espezifikoak

  • Erlaxazio, meditazio eta mindfulnesseko gaitasuna hobetzea, uneko unearekiko konexioa errazten duten praktikak garatuz.
  • Arreta eta kontzentrazioa areagotzea, funtsezkoak baitira ikaskuntza esanguratsurako.
  • Adimen emozionala eta espirituala sustatzea, autoezagutza eta enpatia indartuz.
  • Gelako eta ikastetxeko giroa optimizatzea, harreman harmoniatsuak eta ingurune positiboagoa sustatuz.
  • Ikasleen esperientzia ikaskuntzan integratzea, haien bizipenak hezkuntza-prozesuaren funtsezko zati gisa aitortuz.
  • Eskolako estresa murriztea, bai ikasleengan, bai irakasleengan, hezkuntza orekatuagoa eta osasungarriagoa sustatuz.
  • Autoezagutzan eta norberaren buruarekiko harremanean sakontzea, garapen pertsonalerako tresnak emanez.
  • Lasaitasunerako eta baretasunerako heztea, ikasleei bakea eta egonkortasun emozionala aurkitzen lagunduz.
  • Osasunerako heztea, ongizate fisikoa eta mentala hobetuko duten praktikak sustatuz.
  • Errendimendu akademikoa hobetzea, kontzentrazio, motibazio eta egonkortasun emozional handiagoaren ondorioz.

TREVA programak, ikasgelako dinamika eraldatzeaz gain, sakonki eragiten du ikasleek beren eguneroko bizitza hautemateko eta kudeatzeko duten moduan. San Juan Ikastetxean, ongizate integrala eta ikaskuntza benetan eraldatzailea sustatzen duten ekimenen alde egiten jarraitzen dugu.